Hetsigt jullov!

Jo nu har det varit hetsigare än man kan föreställa sig. Och jag som ville ha en lugn jul!
Men med tokiga släkten blir ingenting lugnt, fast hur kan man undgå att älska dom?
Julen är så underbar just därför, för att allting accepteras. Man kan vara lite galen med sin familj och med sina vänner.
Det är ingen som bryr sig!
Jag har fått underbart fina julklappar.
1000 kronor av farmor och farfar. Och en ganska underlig bok - allt du behöver veta för att klara dig i det 21 år hundradet. Eller något sådant. Fast den verkar jätteintressant.
Sen fick jag en bok av min bästa ridkompis - Daisy och hennes familj. Den är för sånna som vill lära sig mer om djur, en väldigt bra bok för mig med andra ord! Jag som ska bli veterinär någon gång.
Och självklart massor av presentkort - som vanligt!
Mamma hade köpt två par ursnygga stövlar till mig också. Tur att man har föräldrar med bra smak!
Just nu håller jag på att träna stenhårt. Haha okej , jag kan väl i varje fall få låtsas?
Jag har fått för mig att jag ska börja rocka rockring igen. Jag har faktiskt lite talang på det stället, tro det eller ej!
Och det är så sjukt kul, samtidigt som man bränner fett och får bättre kordinationsförmåga.

Nu får jag det att låta som att julen är det bästa som har hänt världen.
Så är tyvärr inte fallet..
Julen är en jobbig tid för många människor. För dom som inte har någon familj, inga vänner och får sitta ensamma på julafton.
Kan ni själva föreställa er hur hemskt det måste vara?
Usch va hemskt.
Och så kan en viss * Känd bloggare med att säga som den gör. Den uttrycker sig väldigt korkat i vissa tillfällen.
Tänker inte gå på personangrepp men ni fattar antagligen vem jag menar.
På julen tycker jag att vi alla borde hjälpas åt och hålla ihop - i vått och torrt.
Alla förtjänar väll en riktig jul?
Jag känner mig extremt bortskämd ibland, jag har alla i min familj hos mig. Alla är friska och glada, och vi mår så himla bra.
Ändå klagar jag ibland - fy på mig.
Tänk på det ni har vill jag bara hälsa alla!
Och en riktigt trevlig nyårafton imorgon - om jag inte hinner blogga. Har som sagt väldigt fullt upp.
Imorgon blir det mycket fixande, jag och min bästa vän också min granne ska fira nyår tillsammans.
Fast hemma hos henne då. Hennes kille kommer dit och hans kusin.



Förlåt för att jag itne har kunnat svara eller blogga på så jättelänge.
Trevligt att höra att ni tyckte att mina betyg var bra;)
Jag blir jätteglad över att höra det!


Pusselikram<3

Kommentarer
Postat av: GIna

Läser din blogg var dag. Fortsätt så. ha ett gott nytt år

2009-01-01 @ 21:39:21
URL: http://jejna.blogg.se/
Postat av: hop

Tycker att du skriver jättekloka ord. Önskar dig en bra fortsättning på det nya året

2009-01-03 @ 18:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0