Godeftermiddag!

Goddagens kära vänner!

Ja, nu är jag skyldig herrskapet en tårta! Ja, för er som känner till hästvärlden så är detta inget nytt. När man ramlar av hästen, och om någon hinner skrika tårta innan man slår i backen, så blir man skyldig alla en tårta.
Därför ska jag baka på söndag!  Så alltså, jag ramlade av pållen idag. Annars var han sjukt underbar. Helt otrolig är han!
Den underbara galoppen när vi bara flöt fram i skogen ..
Tänk om allt kunde vara så härligt...
Fast jag har bestämt mig för att allt är bra, även om det inte är det. ;)

Igår blev det faktiskt en hel timmas plugg hos farmor! Och jag har långt ifrån greppat det här  med andra världskriget.
Det var mycket intressant att höra om hur min farbrors farmor var en av dom stackarna som fick sitta i koncentrationsläger... Men hon överlevde! Fast hennes man dog i kriget som var, och fick aldrig reda på att hon väntade hans barn .. Livet kan vara både sorgligt och kort. Ändå tycker jag att vi ska vara glada! Vi ska inte blunda för andras problem, men vi kan inte heller suga åt oss av dom. Jag råkar vara en sån människa. Att om jag umgås med någon som mår dåligt, så smittar det av sig. Och detta har varit ett problem som jag aldrig riktigt har förstått tidigare. Nu gör jag det, och även om "det som inte dödar dig gör dig starkare" så kan man behöva vila från all depression.

Nu ska jag lägga lite tid på mig och min kära kusin Jennifer som är här. <3



Flummiga jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0