Kärlek..?

Just nu känner jag för att skriva av mig lite.
Förklara. Vad kärlek är och betyder för mig.

För jag är trött på att vi människor är så dåliga på att se saker ur andras synvinklar.
Vi är alla olika. Vi känner olika, vi ser olika ut, vi tycker olika. Varför kan vi inte bara acceptera detta?

Jag är kär.  Lyckligt kär.
Sådär kär som alla bara drömmer om att bli.
Ni vet, man önskar att pirret i magen aldrig ska försvinna. Att man ska få känna hur hela kroppen vibrerar av lycka.
Jag har kännt det. Jag känner det fortfarande. Efter Fyra månader.
Och jag vet hur farligt det är, att lova föralltid. Det är något man aldrig ska säga, för man vet inte vart världen tar en.

Innan jag träffade min älskling.. Eller snarare innan jag förstod att jag gillade honom.
Så önskade jag inget hellre på denna jord än att hitta kärleken. Jag ville (självklart) ha en kille som Edward, i Twilight ni vet?
Jag sa att jag skulle ge upp allt på denna jord för honom. Förutom mina vänner och min familj. Jag trodde också att ingen, någonsin. Skulle kunna tycka om mig som den jag är. Att jag skulle kunna vara mig själv till 100% och ändå bli älskad till max.
Så fel jag hade.. ( Lyckliga jag). 
Just därför tror jag på att det finns en för alla. Man kan inte ha för höga förväntningar. Men man ska se till att förväntningarna är ens egna och inte någon annans...

Hur som helst, när jag väl greppade sanningen. Och insåg att jag inte drömde, att detta var den underbara verkligheten, så insåg jag, att detta var mitt mål i livet.
Visst låter det puckat? Det låter som att jag är en sån där gammal tant som sitter ensam hemma och skriver kärleksromaner. Men, ja, mitt mål i livet = att hitta kärleken.
Vissa har som mål i livet att bli någon. Att skaffa ett jobb. Att bli skådespelerska. Att bli rik. Att resa jorden runt. Att få åka till månen. Att få en egen häst. Ja, alla är vi olika, så varför kan vi inte få vara det?
Om någon är beredd att offra allt för att få det dom mest vill ha i hela världen, ska vi stoppa dom då? Trycka ner dom och säga, nej vad ska du med det till. Eller, varför vill du göra det?
För vissa vågar inte leva ut sina drömmar till max, på grund av vad vi människor ibland säger och gör imot varandra.

Så lycka till med allt ni önskar här i livet. Tro på er själva och på era drömmar. Hur osannolika och otroliga dom än är.
Och låt ingen i världen stoppa er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0